تاریخچه طلا

قدیمی ترین فلز ضبط شده توسط انسان به نظر می رسد طلا که در طلامگ بیشتر می توانید با ان اشنا شوید است که می توان آن را رایگان یا "بومی" یافت. مقادیر کمی از طلا طبیعی در غارهای اسپانیایی مورد استفاده در اواخر دوره سرخپوشان یافت شده است ،  40000 سال قبل از میلاد. مصنوعات طلا در ابتدای دوره پیش از سلسله در مصر ، در اواخر هزاره پنجم قبل از میلاد و شروع چهارم ، اولین بار ظاهر شدند و ذوب در دوره هزاره چهارم توسعه یافت. مصنوعات طلا در اوایل هزاره 4 در باستان شناسی بین النهرین تحتانی ظاهر می شود. آثار باستانی طلا در بالکان از هزاره چهارم قبل از میلاد مسیحی ظاهر می شود ، مانند نمونه هایی که در Varna Necropolis در نزدیکی دریاچه وارنا در بلغارستان یافت می شود ، که توسط یک منبع (La Niece 2009) تصور می شود نخستین یافته های "به خوبی تاریخ" از آثار باستانی است. از سال 1990 ، آثار باستانی طلا در گورستان غار ناهال قانا هزاره چهارم قبل از میلاد در کرانه باختری (سرزمین های اشغالی پالستینیان) که از ابتدای لوانت بودند کشف شد. آثار باستانی مانند کلاه های طلایی و دیسک نبرا از هزاره دوم قبل از میلاد در برنز در اروپای مرکزی ظاهر شد.
قدیمی ترین نقشه شناخته شده از یک معدن طلا در نوزدهمین سلسله مصر باستان (1220-1320 قبل از میلاد) ترسیم شده است ، در حالی که اولین مرجع کتبی به طلا در سلسله دوازدهم در حدود سال 1900 قبل از میلاد ثبت شده است. سلسله مراتب مصری از اوایل سال 2600 قبل از میلاد ، طلا را توصیف می کنند ، که شاه توتراثه از میتانی ادعا می کرد در مصر بسیار "از خاک" فراوان است. [76] مصر و به ویژه نوبیا منابع زیادی را برای تبدیل شدن به آنها به مناطق مهم تولید طلا برای بیشتر تاریخ ، در اختیار داشتند. یکی از اولین نقشه های شناخته شده ، که به نقشه پاپیروس تورین معروف است ، نقشه یک معدن طلا در نوبیا را به همراه نشانه هایی از زمین شناسی محلی نشان می دهد. روشهای کار اولیه توسط Strabo و Diodorus Siculus شرح داده شده است ، و شامل آتش سوزی می باشد. معادن بزرگی نیز در عربستان سعودی امروز در دریای سرخ حضور داشتند.

داستان تاج طلا

داستان تاج طلا ارشمیدس همان تاج طلا باستانی ، کریتونیوس ، مواد تشییع جنازه یا ازدواج ، 370-360 سال قبل از میلاد مسیح. از یک قبر در Armento ، کامپانیا
طلا در حروف amarna با شماره 19 [77] و 26 [78] از حدود قرن 14 قبل از میلاد ذکر شده است.
طلا در عهد عتیق به طور مکرر ذکر می شود ، از پیدایش 2:11 (در Havilah) ، داستان گوساله طلایی ، و بسیاری از قسمت های معبد از جمله منوره و محراب طلایی شروع می شود. در عهد جدید ، همراه با هدایای جادوگران در فصل های اول متیو گنجانده شده است. کتاب مکاشفه 21:21 شهر اورشلیم جدید را توصیف می کند که دارای خیابان هایی است که "از طلای خالص ، کاملاً کریستال" ساخته شده است. گفته می شود که بهره برداری از طلا در گوشه جنوب شرقی دریای سیاه از زمان میداس قدمت دارد ، و این طلا در تأسیس آنچه احتمالاً اولین سکه جهان در لیدیا در حدود 610 سال قبل از میلاد مسیح است ، اهمیت داشت. افسانه پشم گوسفندهای قدمت از قرن هشتم قبل از میلاد مسیحی ممکن است به استفاده از کتف ها برای به دام انداختن گرد و غبار طلا از رسوبات پلاسکو در جهان باستان اشاره داشته باشد. از قرن ششم یا 5 قبل از میلاد ، چو (ایالت) در گردش یانگ یوان ، یک نوع سکه طلای مربع.

متالوژی طلایی

در متالورژی رومی روشهای جدیدی برای استخراج طلا در مقیاس بزرگ با معرفی روشهای استخراج هیدرولیک به ویژه در Hispania از 25 سال قبل از میلاد به بعد و در داچیا از سال 106 میلادی به بعد ایجاد شد. یکی از بزرگترین معادن آنها در Las Medulas در لون بود ، که در آن هفت قنات طولانی به آنها امکان داد تا بیشتر یک کانسار بزرگ آبرفتی را بکشند. معادن Roşia Montană در ترانسیلوانیا نیز بسیار بزرگ بود و تا همین اواخر ، هنوز هم با روش Opencast استخراج شد. آنها همچنین از سپرده های کوچکتر در انگلیس مانند رسوبات سنگفرش و سنگین در دولووتی استفاده کردند. روشهای گوناگونی که آنها به کار بردند به خوبی توسط پلینیس ارشد در دائرyclالمعارف خود Naturalis Historia شرح داده شده در اواخر قرن اول. در این روز ها طلا برای درمان پوست و ساخت دندان طلا نیز کاربرد دارد.

Comments

Popular posts from this blog

خرید بک لینک

روتاری جوینت چیست و چه کاربردی دارد؟

تعمیرات تبلت لنوو